7/19/2011

2011 STUDY OF THE UNITED STATES INSTITUTES PROGRAM FOR SECONDARY SCHOOL EDUCATORS

2011 STUDY OF THE UNITED STATES INSTITUTES PROGRAM

FOR SECONDARY SCHOOL EDUCATORS

****************

GENERAL INFORMATION/PROVISIONS:

The Study of the U.S. Institute Program for Secondary Educators which will be conducted at the Institute for Training and Development at Amherst, Massachusetts and the second institute will take place at a site to be determined, from mid June to early August, 2011.

This program is designed as rigorous six-week academic seminars whose ultimate purpose is to provide multinational educators with opportunities to broaden the cultural and historical base of the courses they design and teach by enriching their knowledge of U.S. society, culture, values and institutions, past and present. In addition, the participants will improve the quality of their teaching and enhance the development of curricula about the U.S. in educational institutions and school systems abroad.

Both programs will offer a broad overview of the United States in the context of American studies and its constituent disciplines through an integrated series of lectures, reading, interactive discussions, site visits, independent study opportunities and faculty-assisted curriculum research.

Each participant will be provide all participant costs, including: program administration, domestic travel and ground transportation, book, cultural, mailing and incidental allowances, housing and meal arrangements, and health insurance.

Dependents cannot accompany scholars on any part of the program and scholars will not receive a separate allowance to support dependents.

CANDIDATE QUALIFICATIONS: A candidate must:

1. be a Thai citizen in good health;

2. be mid-career, between ages of 30-50;

3. hold a master’s degree or higher;

4. be a highly-motivated and experienced secondary teacher whose assume responsibility for teaching American-Studies related courses and for curriculum development in the relevant disciplines; has the ability and willingness to incorporate information about U.S. culture, society, history, and institutions in his/her teaching and professional work. Candidates are expected to have a basic understanding and knowledge in the related fields;

5. be an experience professional with little or no prior experience in the U.S. whose home institution is seeking (a) to introduce U.S. studies into its curriculum, (b) to develop new courses in the subject of the institute, or (c) to enhance and update existing courses on the United States;

6. demonstrate oral and written English language fluency. Scholars will be expected to handle substantial reading assignments in English and to be full and active participants in all seminar and panel discussions.

APPLICATION PROCEDURE:

Applicants who are interested in applying for this program must submit the completed application, one letter of recommendation, a copy of your transcripts and a copy of the standard test score report (if applicable) by mail or by-hand delivery to THAILAND-U.S. EDUCATIONAL FOUNDATION[1], 21/5 THAI WAH TOWER 1, 3RD FLOOR, SOUTH SATHORN ROAD, BANGKOK 10120” NO LATER THAN OCTOBER 15, 2010, to be eligible for further consideration.

The selection will be made by the Study of the U.S. Branch, Office of Academic Exchange Programs, U.S. Department of State in Washington, D.C. As a general rule, the Study of the U.S. Branch will not select more than one scholar per country to participate in each institute program.

For more information, please contact Khun Cheewarat at tel. 0-2285-0581-2 ext 107.

PLEASE DO NOT STAPLE

FAILURE TO SUBMIT A COMPLETE APPLICATION MAKES AN APPLICANT INELIGIBLE

09/2010

ใบประกาศทุน

2011 Study of the United States Institutes Program

For

Secondary School Educators

สถานทูตอเมริกันประจำประเทศไทย ร่วมกับมูลนิธิการศึกษาไทย-อเมริกัน (ฟุลไบรท์)[2] กำลังเปิดรับสมัครชิงทุน Study of the United States Institutes Program for Secondary Educators ประจำภาคฤดูร้อน 2554 เพื่อให้อาจารย์สังกัดโรงเรียนมัธยมศึกษาที่สนใจสมัครเข้าร่วมโครงการอเมริกันศึกษากับสถาบันการศึกษาในประเทศสหรัฐอเมริกา เป็นระยะเวลา 6 สัปดาห์

ผู้สมัครจะต้องเป็นอาจารย์สังกัดโรงเรียนมัธยมศึกษาที่ดำเนินการสอนและ/หรือมีส่วนร่วมในการวางหลักสูตร การสอนในวิชาการที่เกี่ยวข้องกับบริบทอเมริกันศึกษา ไม่ว่าจะเป็นทางด้านประวัติศาสตร์ ศิลปะ วัฒนธรรม สังคม การเมือง การปกครอง และ/หรือกฎหมาย ทั้งนี้ครูผู้สอนจะต้องมีความรู้ ทักษะ เจตคติที่ดีต่อการจัดการเรียนรู้เพื่อพัฒนาทักษะการคิดอย่างมีประสิทธิภาพอันจะส่งผลถึงการพัฒนาทักษะการคิดของนักเรียนเป็นสำคัญ มีความพร้อมทางภาษาอังกฤษ สามารถอ่านเอกสาร 25-30 หน้าอย่างต่ำได้ทุกวันตลอดโปรแกรม สามารถร่วมอภิปรายอย่างเต็มที่ ทั้งยังสามารถเข้าร่วมทุกกิจกรรม ณ สถาบันในแต่ละโครงการได้ตามกำหนดการ (กรุณาดูรายละเอียดเพิ่มเติมในเอกสารที่ได้แนบมาด้วย) และต้องได้รับอนุมัติจากหน่วยงานตันสังกัดให้ลาเพื่อเข้าร่วมโครงการฯได้

ผู้สมัครที่สนใจสมัครชิงทุนสำหรับแต่ละโครงการสามารถดาวน์โหลดใบสมัครจากเว็บไซต์ของมูลนิธิฯที่ www.fulbrightthai.org และต้องส่งใบสมัครที่กรอกสมบูรณ์แล้ว พร้อมทั้ง หนังสือรับรอง ทรานสคริปปริญาโท ประวัติย่อและผลการทดสอบทางด้านภาษาอังกฤษ (ถ้ามี) พร้อมทำสำเนาใบสมัครจัดเป็นชุดรวมต้นฉบับจำนวน 5 ชุด (ห้ามใช้ลวดเย็บกระดาษ) ไปยัง “มูลนิธิการศึกษาไทย-อเมริกัน (ฟุลไบรท์) เลขที่ 21/5 อาคารไทยวา 1 ชั้น 3 ถนนสาทรใต้ กรุงเทพ 10120” ภายในวันศุกร์ที่ 15 ตุลาคม 2553 หากมีข้อสงสัยประการใด กรุณาติดต่อ คุณชีวรัตน์ ได้ที่หมายเลข 02-285-0581-2 ต่อ 107

หากตรวจสอบภายหลังพบว่าหลักฐานและข้อมูลในการสมัครเป็นเท็จ ท่านจะถูกตัดสิทธิ์จากการสมัครทันที และทางมูลนิธิฯ จะรายงานชื่อของท่านไปยังกระทรวงศึกษาธิการ

Application Checklist

Please complete this checklist and enclose it with your application package. PLEASE DO NOT STAPLE ANY OF YOUR APPLICATION PAGES (paper clips may be used).

Mail your 5 sets of application materials to:

Khun Cheewarat Kaewsangkwan

Thailand-U.S. Educational Foundation (Fulbright)

The Study of the U.S. Institutes Program

Thai Wah Tower I, 3rd Floor

21/5 South Sathorn Road

Bangkok 10120

The application deadline is Friday, October 15, 2010

1. Does your package include:

a. 1 recent photo (on the first pages of the application)? Yes No

b. 1 original and 4 copies of the 2-page application? Yes No

c. 1 original and 4 copies of the essay statement? Yes No

d. 5 copy of your resume? Yes No

e. 1 original and 4 copies of a letter of recommendation? Yes No

f. 5 copies of a transcript of Master’s Degree? Yes No

[All documents MUST be typed. Please do not send audio or video tapes.]

2. Make sure you meet all the following requirements to be eligible for the program

a. Are you Thai Citizen in good health? Yes No

b. Is your age between 30-50? Yes No

c. Will you be physically present in Thailand at the time of

interview? Yes No

d. Do you hold a master’s degree or higher? Yes No

e. Are you fluent in English? Yes No

f. Does your teaching position relate to American studies? Yes No

All documents submitted must be in English only.

Application will not be considered without the letter of recommendation. The letter of recommendation must include original signature. It may be included with your application package or mailed under separate cover. References mailed under separate cover should be submitted by the Friday, October 15, 2010 deadline.

PLEASE NOTE THAT YOU WILL BE AUTOMATICALLY INELIGIBLE FOR THE PROGRAM IF YOUR INFORMATION PROVIDED FOR THE APPLICATION IS FRAUDULENT. FULBRIGHT WILL HENCE REPORT THIS FRAUD TO THE MINISTRY OF EDUCATION FOR FURTHER INVESTIGATION.



[1] Thailand-U.S. Educational Foundation cooperates with the U.S. Embassy to help administer these awards. Grantees are not considered ‘Fulbright. Grantees’.

[2] มูลนิธิการศึกษาไทย-อเมริกัน (ฟุลไบรท์) ช่วยบริหารทุนนี้ตามคำขอของสถานทูตสหรัฐฯ ผู้ได้รับทุนจะไม่ถือว่าได้รับทุนฟุลไบรท์

.
.
.
Life Insurance Knowledge:Life Insurance , private, death, employee pensions and annuities,life insurance, educational, life insurance companies

No comments:

Post a Comment

Search for content in this blog.

Loading...

Life Insurance